loading...
لوتوس
لوتوس بازدید : 95 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (3)

سال‌های زیادی است که دیگر کسی از صندوقچه یا گنجه به عنوان محلی برای نگه‌داری لوازم و لباس‌های خود استفاده نمی‌کند. ساخت انواع مختلف کمد و کارایی بالای آن‌ها باعث شد که این لوازم بتوانند جای پای خود را در هر خانه‌ای محکم کنند. کمد دیواری یکی از انواع مختلف کمدهاست، که با توجه به مدل خود و کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

کمد دیواری، که نسبت به کمدهای عادی و سنتی فضای بسیار کمتری را از اتاق‌های منزل اشغال می‌کند، در کیفیت خانه شما تاثیر بسیاری دارد. این مدل کمدها مخصوصا برای اتاق‌هایی با متراژ کم یا برای خانواده‌هایی که لوازم بسیار زیادی دارند، می‌توانند یک گزینه نجات بخش باشند. به همین خاطر است که هنگام خرید خانه یا بازسازی منزل، توجه کردن به وجود و کیفیت کمد دیواری می‌تواند امری بسیار مهم تلقی شود.

در هنگام بررسی، خرید یا ساخت کمد دیواری باید دقت زیادی به خرج بدهید. کمدهای دیواری یک عیب بزرگ دارند و آن سخت بودن تعویض آن‌هاست. شما مجبور هستید برای سال‌های طولانی از یک مدل کمد دیواری استفاده کنید، به همین دلیل لازم است تا هنگام انتخاب و تصمیم‌گیری حساسیت زیادی داشته باشید و کمد دیواری مناسب انتخاب کنید.

در طراحی یا انتخاب مدل کمد دیواری باید گزینه‌های گوناگونی را در نظر داشته باشید. در ابتدا مشخص کنید که کاربرد این کمد دیواری برای شما چه خواهد بود؟ قصد دارید یک کمد دیواری پذیرایی و تزئینی داشته باشید یا آن را درون اتاق خواب استفاده کنید؟ به دنبال یک کمد دیواری مدرن هستید یا مدل کمد دیواری سنتی را بیشتر می‌پسندید؟

در این مطلب با ویژگی‌های کمد دیواری مناسب بیشتر آشنا می‌شویم و تنوع در مدل کمد دیواری را بررسی می‌کنیم.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 102 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

هنگامی که دنبال منزل دلخواه خودتان می‌گردید، ویژگی‌های خاصی مد نظرتان هست. بسیاری از این ویژگی‌ها از قبل در ذهن شما برنامه‌ریزی شده است و برخی دیگر مرتبط با نیاز شما در یک زمان خاص است اما باید بدانید نماد ماه تولدتان در این موضوع تاثیر زیادی دارد. برنامه‌ریزی‌های ذهنی شما بر اساس نماد ماه تولد شما از زمان‌ کودکی شما در ذهن شما ثابت شده است و انتخاب‌های شما را تشکیل می‌دهد.

افرادی که به طالع‌بینی اعتقاد دارند معمولا خصوصیات مرتبط با نماد ماه تولد خود را پیدا می‌کنند و سلیقه و انتخاب‌های خود را بر همین اساس دسته‌بندی می‌کنند.

بر اساس نماد ماه تولد در ستاره‌شناسی اعتقاد دارند که محل قرارگیری ستاره‌ها در کهکشان هنگام تولد هر فرد، بر خصوصیات فردی او تاثیر می‌گذارد و این تاثیر می‌تواند آدم‌هایی که در ماه‌های مشابه به دنیا آمده‌اند را به هم شبیه‌تر کند.

دکوراسیون مناسب متولدین برج حمل

بر اساس شخصیت‌شناسی متولدین ماه فروردین، آن‌ها افرادی هستند که بر اساس قدرت‌های درونی و بیرونی خود از سایر افرد متمایز می‌شوند. اعتماد به نفس و آرامش درونی آن‌ها از متولدین برج حمل جنگجوهای خوبی ساخته است. نماد ماه تولد فروردینی‌ها قوچ است. انرژی بی‌پایان متولد فروردین باعث می‌شود تا زندگی در یک تپه مرتفع برای آن‌ها بسیار مناسب باشد.

شخصیت‌شناسی متولدین برج حمل آن‌ها را افراد پر انرژی می‌نامد. آن‌ها به جزییات فضاهای منزل نظیر آشپزخانه و اتاق پذیرایی دقیق نمی‌شوند، اما برایشان اهمیت دارد که دکوراسیون اتاق خوابشان چگونه باشد. متولدین برج حمل خانه‌هایی با فضای مسطح و بدون پله را بیشتر می‌پسندند. فضاهای خالی و نورگیر برای متولدین فروردین جذاب‌تر از خانه‌هایی با اتاق‌های تو در تو است. انتخاب رنگ‌های روشن در دکوراسیون ماه تولد برج حمل بیشتر دیده می‌شود. آن‌ها پرده‌ها و دیوارهای سفید را ترجیح می‌دهند تا قدرت انتخاب برای باقی وسایل داشته باشند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 97 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

ایران دارای تاریخچه ای طولانی از هنر و صنایع دستی است و ایرانیان طرفدار تزئین خانه های خود با این موارد هستند. بعضی از این صنایع قدیمی حالت و نشانه های سبک مدرن را دارند، در حالی که بعضی از آنها با قطعات معاصر مخلوط شده اند تا یک ترکیب منحصر به فرد جدید و قدیمی ایجاد کنند. دکوراسیون خانه های ایرانی شامل اجزای اصلی و جدایی ناپذیر مثل فرش های ایرانی و قالی های دستباف است. این عناصر از نشانه های هنر و فرهنگ ایرانی محسوب می شوند. علاوه بر دکوراسیون در خانه ای ایرانی، مشخصات خاص معماری ایرانی نیز، به دو بخش اندرونی و بیرونی تقسیم می شود که به عقاید ایران باز می گردد.

معماری بیرونی خانه های ایرانی

در معماری خارجی ایرانی حیاط، رابط بین قسمت داخلی و خارجی خانه ایران عمل می کند. معمولا، هر حیاط دارای استخر و باغ است که بسته به شرایط محلی مانند شرایط آب و هوایی و فرهنگی شکل های مختلفی دارد. معماری داخلی خانه های ایرانی نیز شامل سالن، اتاق نشیمن، آشپزخانه و حمام است که با جزئیات و ساختار ایرانی هماهنگ هستند. این معماری ویژگی هایی دارد که در سایر سبک های دکوراسیون کمتر دیده می شود. معماری داخلی ایرانی بیشتر براساس سبک کلاسیک و سنتی شکل گرفته است. در این مطلب ما برخی از این ویژگی های معماری و دکوراسیون خانه های ایرانی را بررسی کرده ایم.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 158 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

تمامی بررسی‌ها و کاوش‌های باستانشناسی حکایت از آن دارد که پیشینه معماری ایرانی به حدود هزاره هفتم پیش از میلاد می‌رسد. از آن زمان تا کنون پیوسته این هنر در ارتباط با مسائل گوناگون، به ویژه علل مذهبی، توسعه و تکامل یافته‌ است.معماری ایرانی دارای ویژگی‌هایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی ویژه برخوردار است؛ ویژگی‌هایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایرانی است.

اهمیت حفظ ارزش معماری ایرانی و معماری سنتی

بدیهی است که معماری غنی ایرانی باید حفظ گردد؛ لیکن می توان با بهره گیری از همین میراث معماری ایرانی پلی به سوی آینده ساخت و امیدوار بود که معماری ایرانی در معماری روز جهان بار دگر سهمی داشته باشد. وجود بناهای ارزشمند معماری ایرانی، نشان از احداث آنها به دست هنرمندانی توانمند و فرهنگی قدرتمند است. بناهای معماری ایرانی نشان دهنده این هستند که با توجه به عدم وجود دانشگاه در زمان معماران سنتی، این بناها صرفا از طریق تجربه شکل گرفته اند.

ویژگی‌های معماری ایرانی

در معماری ایرانی، با وجود ویژگی های خاصی همچون تناسب و زیبایی سر درها وگنبدها و ایوان‌ها ویژگی که بیشتر شایستهٔ بررسی است منطق ریاضی و عرفانی آن است. درونگرایی و گرایش معماران ایرانی به سوی حیاط‌ها، پادیاوها، گودال باغچه‌ها، هشتی‌ها و کلاه فرنگی‌ها که شبستان‌ها را گرداگرد خود گرفته‌اند، از زمان قدیم جزء منطق ایرانی ها بوده‌ است.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 183 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، بیماری‌های چشمی که در اثر قرار گرفتن در معرض نورهای بسیار روشن، سرد و فلورسنت ایجاد می‌شود، ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. در مورد اتاقی که در آن بیشتر از سایر نقاط وقت می‌گذرانید بیشتر فکر کنید.

آیا در هنگام طراحی منزل خود به انتخاب نور مناسب در هر اتاق توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید تعداد لامپ در اتاق باید چند تا باشد؟ آیا می‌دانید نور مناسب هر اتاق با چه لامپی تامین می‌شود؟ چند تعداد لامپ در اتاق شما وجود دارد؟

همه این موارد در انتخاب نور مناسب برای هر اتاق و دفتر کاری و… باید در نظر گرفته شوند. در هنگام انتخاب نور مناسب باید به کاربری آن محل توجه کنید. نورهای مختلف بر چشم شما تأثیرات مختلفی می‌گذارند و برخی از آن‌ها سلامت چشم شما را به خطر می‌اندازند.

از چه نوع نوری در انتخاب نور مناسب باید اجتناب شود؟

لامپ‌های فلورسنت، نورهای سرد و سفید روشن و لامپ‌های رشته‌ای بیشترین میزان اشعه ماوراءبنفش را تولید می‌کنند. طبق تحقیقات انجام شده، بیشترین آسیب‌های چشمی به وسیله این نورها ایجاد می‌شود و بهتر است در هنگام انتخاب نور مناسب برای مکان‌های مختلف و نور هر اتاق به این مسئله توجه کنید.

علاوه بر این نورها، نور موبایل، تبلت، نورهای آبی و برخی از انواع ال ای دی‌ها برای چشم مضر است. نور خورشید نیز می‌تواند موجب آسیب به چشم شود. آنچه این نورها را از لیست انتخاب نور مناسب خط می‌زند کوتاه بودن طول موج نور آن‌هاست.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 95 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

نورپردازی صحیح در دکوراسیون منزل تاثیر مهمی دارد. برای اینکه نور مناسب فضا را با توجه به دکوراسیون منزل خود تأمین کنید، باید در انتخاب آباژور در دکوراسیون دقت کنید. هر چقدر هم که برای معماری داخلی منزل خود هزینه کنید، بدون انتخاب نور و روشنایی مناسب، دکوراسیون منزل شما کامل نخواهد شد. برای اینکه منزل خود را همانند یک اثر هنری جلوه دهید، باید بدانید چه نوع آباژوری برای فضای منزل شما مناسب است.

هنگامی که دکوراسیون منزل‌تان به اتمام رسید، وقت آن است که برای نورپردازی تصمیم بگیرید. به طور معمول لوستر، می‌تواند نور محیطی کافی برای سالن ناهارخوری، نشیمن، آشپزخانه و اتاق‌ها ایجاد کند. می‌توانید از یک جفت لوستر برای محیط‌های بزرگ‌تر استفاده کنید. با استفاده از دیمر به جای کلید می‌توانید نور لوستر و آباژورها را تنظیم کنید و نورپردازی بهتری داشته باشید.

تکمیل نورپردازی با انتخاب آباژور مناسب

انتخاب آباژور در دکوراسیون اتاق، کاری سرگرم‌کننده است، تنوع کالا هم در این زمینه زیاد است. اما با انتخاب طرح‌های متنوع، بی‌نظمی زیادی در فضا ایجاد می‌شود. سعی کنید از یک سبک آباژور ایستاده و رومیزی انتخاب کنید، انتخاب آباژورهای متنوع با سبک‌های مختلف برای دکوراسیون منزل فضا را شلوغ خواهد کرد.

انواع آباژور

آباژور‌ها می‌توانند هر شکل و اندازه‌ای داشته باشند، تنوع آن‌ها بسیار زیاد است. برای راحت‌تر شدن انتخاب می‌توانید مدل آباژور را بر اساس اندازه آن‌ها دسته‌بندی کنید.

• آباژور ایستاده

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 109 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

در میان سبک‌های هنری و مدل‌های مختلف دکوراسیون داخلی، یک نام وجود دارد که به محض شنیدن آن تجمل و شکوه در ذهن افراد تداعی می‌شود، سبک ویکتوریایی یا ویکتورین. دکوراسیون ویکتوریایی که در سال‌های 1820 تا 1900 در انگلستان و آمریکا به شدت رواج داشت، هنوز هم در جهان طرفداران خاص خود را دارد و برخی افراد هزینه‌های هنگفتی را صرف دکور کردن خانه خود به سبک ویکتورین می‌کنند.

برخی معتقدند که این سبک از قصرها و خانه‌های خانواده سلطنتی و اشرافی انگلستان به میان مردم نفوذ پیدا کرده است و برخی دیگر آن را بازتابی از زیبایی‌شناسی جامعه و تجمل در آن دوران می‌دانند. در هر صورت این سبک که از انگلستان آغاز شده بود به وسیله بازرگانان به نواحی دیگر جهان برده شد و مکتب هنر ویکتوریایی را پدید آورد. سبک معماری اشرافی و دکوراسیون ویکتوریایی ویژگی‌های متعددی از جمله تجمل دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

رنگ در سبک ویکتوریایی

در همه سبک‌های دکوراسیون، رنگ یکی از مهمترین عوامل است و شاید بتوان آن را اولین عنصری دانست که به چشم می‌آید. در دکوراسیون ویکتوریایی طیف رنگ‌ها همان شکوه و وقاری را تداعی می‌کنند که بقیه عناصر نشان‌دهنده آن هستند.

• رنگ‌های تیره در هنر ویکتوریایی بیشتر رایج هستند.

• رنگ‌هایی مانند زرشکی، میشی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و سبز مخملی اشرافی بیشترین میزان استفاده را دارند.

• این رنگ‌ها روی دیوار، پرده‌ها، مبلمان و دیگر عناصر خانه استفاده می‌شوند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 77 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

این روزها طراحی داخلی و خارجی و نمای ساختمان‌ها به نوعی به هنر آمیخته با تکنولوژی ترکیب شده است. از سوی دیگر زیباسازی شهری با بهره‌مندی از مصالح جدید و استفاده از تکنولوژی روز دنیا یکی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از مسئولان در کشور قرار گرفته است. ورق‌های کمپوزیت آلومینیومی و نمای کمپوزیت یکی از بدیع‌ترین مصالح ساختمانی هستند که با بهره‌گیری از خصوصیات خاص از جمله استحکام، وزن کم، انعطاف‌پذیری، تنوع رنگ و اندازه و زیبایی و… باب جدیدی را به روی طراحان داخلی و خارجی باز کرده است.

انطباق مشخصات منحصربه‌فرد ورق‌های کمپوزیت با سلیقه مدرنیته امروزی، منجر به استفاده روز افزون از این مصالح نوین شده است. در ادامه این مطلب به معرفی این نما و بعضی از ویژگی‌ها و موارد استفاده آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

تاریخچه تولید ورق کمپوزیت آلومینیومی

ورق کمپوزیت آلومینیوم از سال ۱۹۶۹ در آلمان ابداع شد. البته استقبال بسیار زیاد و استفاده بیش از حد از این محصول در نمای ساختمان‌ها در جاهای مختلف حاکی از آن است که این ورق‌های آلومینیومی دارای کیفیت مناسب هستند و هیچ‌گونه محدودیتی در طراحی و اجرای این مصالح نوین ساختمانی وجود ندارد.

تولید ورق کمپوزیت آلومینیوم در سال ۲۰۰۵ به صورت رسمی تا ۱۶میلیون مترمربع در اروپا افزایش یافت. از جمله بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده ورق‌های کمپوزیت می‌توان به چین، روسیه و امارات متحده عربی اشاره کرد.

این محصول پرطرفدار از لحاظ تجاری بازدهی بسیار خوبی دارد و از این‌رو ورق‌های کمپوزیت آلومینیوم در کنار دیوار نماهای آلومینیومی و شیشه، به صورت کامل در صنعت نمای ساختمان‌ها به برتری چشم‌گیری دست یافته است.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 73 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

فرش و موکت، انتخاب اول آمریکایی‌هاست، چرا؟ دلایل زیادی در این رابطه وجود دارد. موکت در زمره ارزان‌ترین نوع کف‌پوش‌های موجود در بازار است؛ همچنین نصب یا حذف آن خیلی راحت می‌باشد. از نظر دکوراسیون، انتخابی عالی است چون رنگ، مدل و بافت‌های متنوعش، هر نوع دکوراسیونی را راضی خواهد کرد. هیچ‌یک از کف‌پوش‌های سخت موجود نمی‌توانند با گرما و راحتی فرش رقابت کنند. متریال بادوام امروزی، زیبایی فرش و موکت را تا صدها سال حفظ می‌کنند.

اگر در فکر خرید این کف‌پوش خارق‌العاده هستید؛ به نکات زیر توجه کنید.

فرش و کاهش صدا

بیاید صادق باشیم؛ بیشتر ما پر سروصدا هستیم. جهان به مکانی شلوغ و مملو از صدا و حرکت تبدیل شده است. در بیشتر مناطق، همسایه‌ها در چند قدمی هم هستند. فرش، صدای پا را کاهش می‌دهد و صدا را جذب می‌کند؛ بنابراین محیطی آرام‌تر برای فعالیت، تمرکز یا استراحت خلق می‌کند.

ایمنی فرش

سقوط یک شیشه روی چوب یا سرامیک می‌تواند یک فاجعه باشد؛ روی کف‌پوش خراش بیاندازد و خرده‌های شیشه در تمام نقاط اتاق پخش شوند. نرمی فرش یا موکت باعث می‌شود که شیشه خرد و خاکشیر نشود. همچنین، فرش، مکانی نرم برای نشستن‌های کوتاه‌مدت است.

نقش فرس در دکوراسیون

از دیدگاه دکور، فرش یکی از کاربردی‌ترین متریال دکوری موجود در بازار است. طیف رنگ‌ها و مدل‌هایش به شما اجازه می‌دهد که سبک دلخواه مدرن یا پرزرق‌وبرق خود را به نمایش بگذارید. فرقی نمی‌کند که در پی ظرافتی خنثی باشید یا رنگ‌های شیک امروزی را بپسندید و یا طرح‌های عجیب‌وغریب، به هر حال سلیقه شما راضی خواهد شد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 78 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

طراحی داخلی شعبه بانک دارای ضوابط و استانداردهای اداری خاصی می باشد. در طراحی داخلی شعبه بانک، توجه به ایده هایی که باعث رفاه بیشتر مشتریان می شود ضروری است. در این مقاله به دکوراسیون و معماری داخلی بانک پرداخته و اصول طراحی داخلی شعبه بانک و طراحی دکوراسیون داخلی بانک را با یکدیگر مرور می کنیم.

مقدمه ای بر طراحی داخلی شعبه بانک

بانک نیز، همانند سایر مشاغل نیازمند محلی است که مشتریان با مراجعه به آن به انجام امور مختلف بپردازند. طراحی داخلی شعبه بانک هرچقدر شیک تر و خاص تر باشد، یک امتیاز مثبت و برتری نسبت به بانک های دیگر به شمار می رود. علاوه بر این، زیبایی دکوراسیون بانک به جذب و ماندگاری مشتریانِ یک شعبه بانک کمک بسیار زیادی می کند. همچنین طراحی دکوراسیون منازل مسکونی و محیط هایی که در آن رفت و آمد منحصر به تعداد افراد محدود و خاصی است، مهم است اما محیط هایی مثل بانک که روزانه صدها نفر در آن رفت و آمد می کنند، بسیار مهم تر و حساس تر است؛ از این رو در طراحی داخلی شعبه بانک، می بایست حساسیت بسیار زیادی به خرج داد تا به بهترین نتیجه ممکن رسید.

در این مقاله ، به شما نشان خواهیم داد طراحی داخلی یک شعبه خوب و استاندارد بانک، نیازمند رعایت چه مواردی است. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت طراحی داخلی شعبه بانک

با گذشت زمان و پیشرفت زندگی مردمان امروزی، طراحی داخلی شعبه بانک ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار شده است. بانک محلی است که مشتریان در آن به مبادلات پولی و کارهایی از این قبیل می پردازند پس قبل از هر چیز، نیاز به امنیت در معماری و طراحی دکوراسیون بانک مورد توجه است. بانک های مختلف به منظور حفظ امنیت و راحتی و رفاه مشتریان خود، باید طراحی دکوراسیون داخلی شعبه هایشان را همانند یک اصل قرار داده و در انجام آن از ایده های جذاب استفاده کنند. در قسمت زیر نمونه هایی از بهترین طراحی و معماری فضای داخلی شعبه های بانک به شما نشان داده ایم.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 46 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

دانستن شیوه صحیح استفاده از رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون منزل می تواند به شما در داشتن محیطی استاندارد و عالی کمک کند. ‌رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون در دیوار، سقف و ملزومات اثر خود را نشان می دهد. در ادامه این مطلب با اثرات رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون در خدمت شما هستیم.

مقدمه ای بر مقاله رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون

رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون شامل بسیاری از رنگ ها می باشند که در قسمت های مختلف دکوراسیون و ملزومات مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های آبی، بنفش و فیروزه ای از جمله رنگ های سرد و رنگ های قرمز، نارنجی و زرد از رنگ های گرم هستند. رنگ هایی مثل رنگ سفید و خاکستری نیز جزو رنگ های بی طرف به شمار می روند. ما در این مقاله، به روش های صحیح استفاده از این رنگ ها و همچنین تاثیراتی که در محیط ما می گذارند پرداخته ایم. همراه ما باشید.

آشنایی با رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون

طبق قضیه دایره رنگ ها، رنگ هایی که ما می بینیم به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند. متداول ترین رنگ های سردی که در طول روز با آن ها زیاد سر و کار داریم، آبی، بنفش و سبز هستند. عمومی‌ ترین رنگ های گرم نیز قرمز و زرد و نارنجی هستند. رنگ های فوق، هرکدام به هزاران کد رنگ تقسیم شده و هر کد رنگ درجه خاصی از گرمی یا سردی را در خود دارد. گرمی و سردی این رنگ ها از آن جا نشأت می گیرد که آتش، خورشید و نور که عناصر گرم به شمار می روند دارای این طیف رنگ ها بوده و عناصر مثل یخ و برف تداعی گر سرما می‌باشند. از این رو رنگ های سرد و گرم همانطور که از اسمشان نیز پیداست، دارای ویژگی های متمایزی بوده و موارد کاربرد مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. در ادامه با ویژگی های رنگ سرد و مشخصه هایی که رنگ های گرم دارند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 43 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

زمانی که به دنبال خرید خانه هستید، باید نکات بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی که حرف از نقشه ساختمان زده می‌شود سؤال کرده باشید ساختمان شمالی است یا ساختمان جنوبی است؟

خانه شمالی مزیت‌های مخصوص خود را دارد و خانه جنوبی نیز همین طور است. بستگی دارد نظر و دید شما در رابطه با نورگیری منزل چطور باشد. البته چون نورگیری معمولاً مزیت مهم خانه انتخاب می‌شود در این بخش به آن اشاره شده است.

به هر حال میزان نورگیری تنها تفاوت نقشه ساختمان خانه‌های شمالی و جنوبی از یکدیگر نیست. ساختمان شمالی با ساختمان جنوبی تفاوت‌های دیگری نیز دارد که در این مطلب به شرح این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت در نورگیری، اصلی‌ترین تفاوت ساختمان‌های شمالی و ساختمان‌های جنوبی

• دقت داشته باشید خانه‌ها دو نوع هستند یا باید خانه شمالی باشد یا خانه جنوبی. غیر از این دو حالت تقریباً ناممکن است. ساختمان شمالی ساختمانی است که ورودی آن از طرف حیاط است و سپس شما وارد راهروی ساختمان می‌شوید در واقع ساختمان در پشت حیاط قرار دارد. ساختمان جنوبی ساختمانی است که شما از درب اصلی ساختمان وارد شده و حیاط پشت ساختمان قرار دارد. در واقع اول ساختمان قرار گرفته است و بعد حیاط در پشت ساختمان واقع شده است. فرض کنید شما وارد یک کوچه شده‌اید و به سمت جهت اصلی شمالی ایستاده‌اید یعنی جلوی شما جهت شمال و پشت شما جهت جنوبی است. در چنین شرایطی امتداد دست‌های شما امتداد کوچه یا خیابان است. در این حالت خانه‌هایی که روبروی شما قرارگرفته‌اند خانه شمالی نام دارند و خانه‌هایی که پشت سر شما قرارگرفته‌اند خانه جنوبی نام دارند.

• همان‌طور که همه ما میدانیم خورشید از سمت مشرق طلوع کرده و از سمت مغرب غروب می‌کند، پس به همین علت میزان نورگیری واحدهای متفاوت با یکدیگر قطعاً فرق دارد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 46 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

اگر تابه‌حال برای خرید به خانه‌های مختلف سر زده باشید حتما به این نتیجه رسیده‌اید که نقشه خانه در زیبایی و کارآمدی خانه نقش به‌سزایی دارد. اگر معیارهایی مانند محله و طول عمر ساختمان را نادیده بگیریم، آن چیزی که دو خانه مثلا صد متری را از هم متمایز می‌کند

نقشه و طراحی فضاهای داخلی آنهاست. اینکه اتاق‌ها کجا جانمایی شده باشند، چه فضایی به آشپزخانه اختصاص داده شده باشد، کدام فضاها نورگیراند و… می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد. نقشه استاندارد خانه نقشه‌ای است که به تمامی این موارد توجه کرده و اصول روابط بین فضاها را رعایت کرده باشد. اما این اصول چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم تا حدودی به این سوال پاسخ دهیم.

ورودی خانه

ورودی خانه که برخی به آن کفش‌کَن نیز می‌گویند، فضایی بسیار کوچک پشت در ورودی خانه است. این فضا نباید به فضاهای خصوص خانه از جمله اتاق‌های خواب، حمام و اتاق نشیمن دسترسی داشته باشد. در واقع ورودی خانه باید به گونه‌ای طراحی شود که اگر مهمان یا غریبه‌ای وارد آن شد به حریم‌شخصی اعضای خانه لطمه‌ای وارد نشود. شما باید بتوانید همسایه را به محیط ورودی خانه دعوت کنید و بابت احتمال معذب شدن اهالی خانه نگرانی نداشته باشید.

ورودی خانه باید به اندازه یک جاکفشی و آینه دیواری جا داشته باشد. اگر متراژ اجازه می‌دهد بهتر است دستشویی مهمان را هم در این بخش از خانه تعبیه کرد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 42 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

میز ناهارخوری ازجمله وسایلی است که در مرکز اتاق غذاخوری شما قرارگرفته و جایی است که با مهمانان خود سرگرم صحبت می‌شوید و با خانواده غذا میل می‌کنید. هنگام خرید میز اینکه کدام مدل میز ناهارخوری را برگزینید بسیار حائز اهمیت است زیرا که این وسیله بیشتر از مبلمان خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد، بنابراین نباید عجولانه انتخاب شود.

انواع میز ناهارخوری با شکل‌ها، جنس و سبک‌های متفاوت در بازار موجود می‌باشند که برای فضاهایی با سبک‌های مختلف ساخته‌شده‌اند. قبل از اینکه برای خرید یک میز ناهارخوریمناسب به بازار بروید باید چند فاکتور را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید، فضای مورداستفاده، جنس میز و متناسب بودن آن با دکوراسیون سایر قسمت‌های خانه ازجمله مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

سبک‌های متفاوت میز ناهارخوری

مهم‌ترین نکته هنگام خرید میزهای ناهارخوری جدید سبک آن می‌باشد، برای انتخاب یک سبک مناسب باید از شیوه زندگی خود شروع کنید. با تعیین سبک می‌توانید زبان بصری لوازم و وسایل منزل خود را انتخاب کنید. اینکه چطور و کجا می‌خواهید از میز ناهارخوری خود استفاده کنید یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب سبک مناسب برای میز ناهارخوری می‌باشد.

هنوز هم سبک سنتی یکی از شایع‌ترین سبک‌ها در میزهای ناهارخوری می‌باشد. این سبک از میز ناهارخوری اغلب با چوب حک‌شده و یا دارای ساختاری دقیق با قرینه‌هایی باشکوه است که این سبک را بی‌نظیر و قدرتمند می‌کند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 35 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

هر سال با فرا رسیدن سال جدید، انگار همه چیز نو می‌شود و تغییر می‌کند؛ گیاهان جوانه می‌زنند و گل‌ها شکوفا می‌شوند؛ ما انسان‌ها نیز لباس‌های نو به تن می‌کنیم و به بهانه‌های مختلف از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا تغییری هرچند کوچک در زندگی خود به وجود آوریم. یکی از تغییرات عید که می‌توان برای سال جدید ایجاد کرد تغییر دکوراسیون منزل است.

تأثیری که دکوراسیون جدید بر روحیه‌ی افراد خانواده می‌گذارد، به حدی است که گاه می‌تواند شادابی و نشاط را به آن‌ها هدیه کند. با فرا رسیدن عید، خانه تکانی و نظم دادن به وسایل منزل رونق بیشتری می‌گیرد و به همین دلیل بهترین زمان برای ایجاد دکوراسیون جدید محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم چند روش تغییر دکوراسیون را که زحمت و هزینه‌ی چندانی هم ندارند، به شما معرفی کنیم:

دیوارها با شما حرف می‌زنند!

درست است که زیبایی در سادگی است، اما سادگی همیشه به معنای خلوت بودن و خالی بودن فضا نیست. به دیوارهای منزلتان نگاه کنید؛ حیف نیست چنین فضایی ساده، سرد و بی‌روح باشد؟! دیوارها یکی از قسمت‌های مهم در تغییر دکوراسیون هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه کرده و برای آرایش آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این کار را می‌توانید با نصب چند تابلوی نقاشی، چند قاب عکس، کاغذ دیواری و مواردی از این قبیل انجام دهید.

هنگام تغییر دکوراسیون از اصل جابجایی نهایت استفاده را بکنید!

به جرأت می‌توان گفت که اگر برای تغییرات عید هیچ کاری نکنید و تنها چند جا به جایی درست و اصولی انجام دهید، در طراحی دکوراسیون جدید خانه موفق عمل کرده‌اید. تنوع طلبی یکی از خاصیت‌های ذاتی انسان است که ما را به سمت امتحان کردن چیزهای جدید مشتاق می‌کند.

وقتی برای مدت طولانی به یک چینش معین از وسایل عادت کنیم، کم‌کم فضای منزل برایمان افسرده و روزمره می‌شود؛ این در حالی است که با جابجا کردن وسایل و تغییر دکوراسیون می‌توان به فضا نشاط دوباره بخشید. دکوراسیون جدید خانه مانند آن است که منزل خود را با یک منزل دیگر عوض کرده‌ایم و این کار را حتی بدون هیچ هزینه‌ای می‌توان انجام داد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 69 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

مطالعه تزئینات در معماری یک شاخه جدایی ناپذیر از این حرفه است. تزیینات،یک عنصر اضافه شده به یک اثر هنری به منظور ارتقاء ویژگی‌های زیبایی شناسی و عمق آن تعریف شده است. در آغاز قرن بیستم، ذهنیت مدرنیسم، اصول فضایی و رسمی را رد کرد و هنرهای تزئینی دیگر بخشی جدایی ناپذیر از فرایند طراحی نبودند. بیش از یک صد سال از زمانی که آدولف لوس، استفاده‌ی تزئینات در معماری را با جرم معادل استفاده کرد، مدرنیسم تقریباً ۸۰ سال ارتباط معماری با هنر را قطع کرد.

تا آن زمان، پیوند بین هنرهای تزئینی و فضای ساخته شده عملاً همجوش بود. بعد از آن پست مدرنیسم دکوراسیون و تزیینات را به عنوان عنصری حیاتی برای ترکیب مورداستفاده قرار داد. “تزیین زبانی است که از طریق آن معماری با یک عامه گسترده‌ترارتباط برقرار می‌کند و حذف هر یک از آن، درجه‌ی دیگری از تفکیک حرفه و عموم را برقرار می‌کند”.

مدرنیسم و کاربرد تزئینات در معماری

تزیینات با عنوان لوکس آغاز می شود. هرچه ساختمان، همانند قطعه ای از لباس و یا جواهر فروشی تزئین شده باشد،کار به تولید بیشتر آن رسیده و گران تر می شود. انقلاب صنعتی و تولید ماشین همه چیز را تغییر داد. ناگهان دکوراسیون ارزان شده و با نیاز اقتصادی برای رشد هماهنگ شد(تولید بیشتر و مواد تزئین شده بیشتر). این،در اصل،استدلال مارکس،موریس،لوز و وبلن است. دکوراسیون به عنوان مکانیسم سرمایه،برای تولید و فروش بی فایده به توده مشخص می شود.

اگر دکوراسیون به طور ناگهانی ارزان شود، پس یک شی ساده به طور ناگهانی، ارزشمندتر خواهد شد. این به طور موثر تولد مدرنیسم است که توسط پوسنر و دیگران مطرح شده است، در واقع زیبایی شناسی، موضوعی برآمده از باوهاوس یا هنر و صنایع دستی است که در آن تلاش نه به تزئینات، بلکه به ساختن ساختمان یا محصول به طور ساده با کیفیت کارکردی بوده است. انهدام تزئینات در معماری به طور ناگهانی به یک وظیفه اخلاقی تبدیل می شود که منجر به استدلالات اخلاقی (و نه الزاما اخلاقی) مدرنیست ها می شود.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 70 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

معماری مدرن نام سبکی نوین و پیشرو در هنر معماری می باشد. هنر معماری مدرن Modern Architecture Art در میانه دهه آخر قرن نوزدهم بنیان گذاری شد و سپس شروع به رشد و نمو کرد. معماری نوین واقعیتی انقلابی است که روش و سبک جدیدی در هنر معماری آغاز نمود. در معماری نوین اندیشه های خلاقانه همراه با نوع کارکرد، با یکدیگر ترکیب می گردند که نتیجه آن طرح معماری اجرا شده ای هست که پبش از آن وجود نداشت.

آیا معماری مدرن نوعی دانش و تکنولوژی است؟

آرشیتکت ها (معماران) که شیوه کارشان نوین بود، تلاش می کردند. شیوه نگرش مدرن را در قالب دانش و مهندسی و تکنولوژی، با جهان در حال تغییر و تحول هم سو نمایند. اروپا که در حال صنعتی شدن بود، تاثیر بسزایی از معماری نوین پذیرفت. این تاثیر در دیگر نقاط جهان هم به چشم می خورد. سازه های نخستین هنر معماری مدرن برج های بلند و آسمان خراش ها بودند. مواد و مصالح مورد نیاز اجرای سازه های نوین چیزی نبود جز بتن، فولاد و شیشه. نورگیری در بطن معماری مدرن از اهمیت فراوانی برخوردار بود.

سادگی در طراحی و اجرای فرم و نما در معماری مدرن

یکی از برجسته ترین اصول معماری نوین سادگی در طراحی و اجرای فرم و نمابه شمار میرود. معماری نوین به شدت کارکردی قدرتمند داشت و از مدرنیزاسیون بالایی برخوردار بود اولویت نخست معماری نوین طراحی ساده همراه با خلاقیت و آفرینشگری در فرم و نما می شد. نقطه عطف ماجرای حرکت معماری، در حقیقت یک رنسانس بزرگ بود که هنر معماری از کلاسیک به نوین تغییر جهت و محتوا یافت. ساختمان هایی مانند قصرها و کلیساها در معماری نوین از اهمیت خیلی کمی برخوردار بود. به جاست که به سخن یکی از معماران بزرگ لودویگ میس ون دروهه در ارتباط با معماری نوین اشاره کنیم که گفته است: کمتر بیشتر است! این سخن در تبیین و تکامل معماری نوین تاثیر بسزایی گذاشته است.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 40 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

وال هنگ یا به صورت لاتین آن Wall Hung به معنی آویزان از دیوار است. می‌توان به صورت عمومی این عبارت و اصطلاح را به تمام تجهیزاتی، که به جای داشتن پایه، از دیوار آویزان می‌شوند استفاده کرد. اما در حالت کلی این عبارت را بیشتر هنگامی می‌شنوید که قصد خرید تجهیزات سرویس بهداشتی و شیرآلات را داشته باشید.

مشکلی همیشگی و رو به افزایش کمبود فضا در خانه‌های امروزی و نیاز به طراحی‌های مدرن‌تر، اصلی‌ترین دلیل شکل گرفتن ایده‌ لوازم وال هنگ است. در اصل وال هنگ‌ها همان تجهیزات معمول سرویس بهداشتی هستند. تفاوت وال هنگ با سرویس بهداشتی عادی در طریقه نصب وال هنگ است. به جای آنکه در سرویس بهداشتی یا حمام پر از پایه‌های جاگیر و نیازمند فضا برای روشویی یا اتصالات شود، وال هنگ کاری می‌کند تا با استفاده از لوله‌کشی، تجهیزات و فلاش تانک توکار دیگر فضای محیط را اشغال نشود.

ظاهر جمع و جورتر و زیباتر تجهیزات وال هنگ، افراد بسیاری را در حوزه دکوراسیون یا تزئیات داخلی به استفاده از این نوع لوازم ترغیب می‌کند؛ هم افرادی که قصد ساختن یک ساختمان جدید را دارند و هم به افرادی که قصد تعمیرات دارند، پیشنهاد می‌شود از این تجهیزات استفاده کنند.

استفاده از وال هنگ نه تنها مزیت‌های فراوانی برای دکوراسیون یا زیبایی سرویس بهداشتی و حمام شما دارد، بلکه با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی گردش آب و فاضلاب، باعث صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در برق و آب مصرفی شما می‌شود.

در ادامه با مزایا و معایب وال هنگ‌ها بیشتر آشنا می‌شویم و انواع مدل‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 45 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

شنا و آب تنی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها و تفریحات برای هر سن و سالی به شمار می‌رود. اما شلوغی، ازدحام و محدود بودن سانس‌ استخرهای عمومی ممکن است بسیاری از افراد را از این سرگرمی مفید دور کند. استخر خانگی می‌تواند این مشکل را حل کند و لحظات خوش و مفرحی را در منزل در کنار خانواده‌تان برای شما فراهم کند.

آيا در حیاط خانه خود فضای خالی و مناسبی دارید یا اینکه به تازگی ویلایی خریداری کرده‌اید و قصد دارید تا در حیاط آن استخری بسازید؟ آیا تا به حال به طور کلی فکر داشتن استخر خانگی از ذهنتان عبور کرده است؟ در این مطلب آن چه که در رابطه با طراحی و ساخت استخر ویلایی نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

شما می‌توانید بسته به محیط و متراژ مورد نظر، استخر خانگی دلخواه خود را داشته باشید. ضمن اینکه برای هر مدل برآورد هزینه ساخت را نیز ارائه خواهیم داد تا بتوانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، تصمیم‌گیری کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع استخر

استخرها را از نظر موقعیت قرارگیری در ساختمان به دو دسته کلی سرپوشیده و روباز تقسیم می‌کنند. دسته اول در داخل خانه‌ها یا در محیط‌های اختصاصی مانند اتاقکی در گوشه‌ی باغ و ویلا قرار دارند که به نسبت و به دلیل هزینه‌ی بالاتر، خواهان کمتری در میان مردم دارد.

دسته دوم استخرهای روباز بوده که معمولا در باغ و حیاط خانه‌های ویلایی، تراس ساختمان و یا حتی پشت بام ساخته می‌شوند و در این مطلب بیشتر به این نوع می‌پردازیم.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 44 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

وقتی که می‌خواهید؛ برای محیط‌های خارجی، مبلمان بخرید؛ متوجه خواهید شد که انتخاب‌های زیادی پیش رو شماست. از جنس مبلمان گرفته تا طرح و مدل آن‌ها، بسیار متنوع هستند. به هر حال، آشنا شدن با هر یک از این گزینه‌ها، می‌توانید این طیف وسیع را به مدل‌هایی محدود کنید که با سلیقه شما جور هستند. به منظور سرعت بخشیدن به این پروسه، در ادامه به چند نوع از مبلمان فضاهای بیرونی متناسب با نوع کاربردشان، اشاره می‌کنیم.

بهترین‌ها برای پذیرایی در یک فضای نشیمن بیرونی

مبلمان این محیط باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان غذا و نوشیدنی را سرو کرد. اگر دوستان خود را برای شام دعوت کرده‌اید یا یک باربکیو در حیاط‌خلوت خود دارید؛ مبلمان این نواحی باید میز و تعداد صندلی کافی جهت میل غذا، داشته باشد. در اینجا، به چند ست میز و صندلی نگاه می‌کنیم که به شما اطمینان می‌دهد؛ مهمان‌ها جایی برای نشستن، گپ زدن و لذت بردن، دارند.

ست ناهارخوری

ست ناهارخوری در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود. بعضی‌ها دارای میز هشت‌نفره هستند و برخی دیگر پذیرای روابط دوستانه‌تری می‌باشند. ست‌های ناهارخوری، میز و چندین صندلی دارند. این صندلی‌ها حتی به‌صورت نیمکت یا کاناپه‌های بدون پشتی و دسته نیز طراحی می‌شوند. قبل از این که تصمیم بگیرید؛ میز گرد بخرید یا مستطیلی، صندلی یا نیمکت، به نیازهای خود توجه کرده و نگاهی به فضا بیندازید. چند تا اتاق دارید؟ آیا فضا کافی دارید که مهمان‌ها بتوانند بچرخند؟ قبل از خرید، حیاط و مبلمان را اندازه بگیرید.

این ست‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند تا احساس کنید که در یک اتاق نشیمن نشسته‌اید که با میز قهوه‌خوری یا میز عسلی عرضه می‌شوند و هر آنچه را  که برای یک استراحت عصرگاهی و گفت‌وگویی پرمعنا را نیاز دارید؛ به شما مژده می‌دهد. اگر دوست دارید؛ پاهایتان را کامل بکشید از مدل‌های نیمکتی یا L شکل دیدن کنید. اگر مهمانی بزرگی دارید؛ ست گپ و گفت، ایده خوبی است؛ مهمان‌ها گروه‌ گروه شده و جای خود را با هم عوض می‌کنند تا به‌صورت خصوصی حرف بزنند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 40 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

اگر قصد دارید از گرانیت به عنوان پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید؛ خوشحال باشید زیرا به پردازش زیادی نیاز ندارد. مواد طبیعی، خودشان سطحی کامل برای چنین کاربردهایی ایجاد می‌کنند. اما گرانیت از پیش برش داده نمی‌شود؛ این امر یا در معدن و یا در محل نصب انجام می‌شود. با خواندن مطلب زیر از چگونگی تبدیل گرانیت به پیشخوان آشپزخانه‌تان مطلع شوید.

گرانیت، معمولاً هم به‌صورت تخته و هم کاشی عرضه می‌شود. این ماده از سنگ‌های بزرگی جدا می‌شود که از زمین استخراج می‌شوند؛ سنگی که بعد از میلیون‌ها سال تشکیل شده است. گرانیت را با استفاده از چکش‌های خیلی بزرگ از سنگ‌های اطراف جدا می‌کنند.

برش گرانیت در معدن

زمانی که گرانیت از زمین استخراج می‌شود؛ باید سنگ را در سایز مناسبی برش داد. معمولاً برای برش دادن گرانیت از اره‌برقی به همراه سمباده، اکسید آلومینیوم و الماس استفاده می‌کنند. از دیگر وسایل برش دهنده نیز به نوبت استفاده می‌شود یا زمانی که اره نباشد. برش دهنده واتر جت، با فشار قوی، خطوط معین را برش می‌دهد.

سپس گرانیت را به شکل‌های دلخواه و به‌صورت صفحه یا کاشی برش می‌دهند. ضخامت سنگ را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که سنگ یکنواخت باشد و لبه‌های آن‌ها را کاملاً صاف می‌کنند. حالا گرانیت آماده است تا به خانه شما بیاید.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 51 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

می‌گویند پنجره، چشم خانه است و این تعبیر زیبا و درستی است. پنجره درست مانند چشم واقعی، به چهرۀ ساختمان زیبایی می‌دهد و به فضای درون آن نور می‌بخشد. جایگاه و کاربرد پنجره نه فقط برای ساختمان، بلکه از لحاظ فرهنگی هم دارای اهمیت است. تا جایی که در طول تاریخ اقوام و تمدن‌های مختلف، پنجرۀ خانه‌ها و ساختمان‌های خود را طوری ساخته و اجرا می‌کردند که تا حدودی بازتاب‌دهندۀ سلیقه و باور عمومی‌شان باشد. امروز برای انتخاب مدل پنجره خانه‌‌های مسکونی، تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

هر طراح یا صاحب ملکی می‌تواند برای خانه‌ای که در حال ساخت یا بازسازی است پنجرۀ مدرن یا کلاسیک انتخاب کند. البته این روزها هر سبک پنجره‌ای که بپسندید با متریال و مواد مدرن و باکیفیت ساخته می‌شوند و تفاوت عمدۀ آن‌ها فقط در نما و ظاهرشان است. البته موارد کاربرد و طول عمر متریال گوناگون یا طراحی‌های خاص ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد که در ادامه به این مطلب هم می‌پردازیم و به شما ایده ‌هایی برای پنجره خانه می‌دهیم.

هنگام انتخاب مدل پنجره خانه‌‌های مسکونی، چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

همان‌طور که گفته شد در معماری ملل مختلف و طی هر دورۀ تاریخی، پنجره يکي از مهم‌ترین عوامل برای شکل دادن به ظاهر بناهای مسکونی و ابراز ویژگی‌های معماری آن بوده است. اگر پنجره از خصوصیات محیطی و فرهنگی شهر یا محلی که خانه در آن ساخته می‌شود برخوردار باشد، به خوبی هویت و اصالت معماری خود را آشکار می‌کند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 40 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

نورپردازی یکی از اساسی ترین اصول طراحی داخلی ساختمان است وانتخاب لوستر به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی نورپردازی، دارای اهمیت ویژه ای است.

لوستر یکی از المان های مهم در دکوراسیون های داخلی نور پردازی می باشد. نور پردازی می تواند به دکوراسیون داخلی ظرافت و زیبایی خاصی ببخشد. همچنین نور پردازی توسط وسایل مختلف و به شکل های مختلفی انجام می شود، یکی از انواع تجهیزات و ادوات نورپردازی داخلی ساختمان، لوسترها می باشند. لوسترها نوعی نورپردازی سقفی هستند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

شایان ذکر است که لوسترها به دلیل داشتن ظاهری زیبا، علاوه بر نورپردازی، به چشم نوازی دکوراسیون داخلی شما کمک می کنند. لوسترها دارای رنگ ها و مدل های متنوع هستند که این امکان را به شما می دهند تا به راحتی بتوانید متناسب با دکوراسیون داخلی لوستر ایده آل خود را انتخاب و خریداری فرمایید. در گذشته استفاده از لوستر محدود به چند فضای خاص از قبیل پذیرایی ها، سالن های بزرگ و غیره بوده است، اما امروزه استفاده از لوستر محدود به فضای خاصی نبوده و می توان در قسمت های مختلف ساختمان از جمله لابی ساختمان، سقف کاذب راهروها و به عنوان آویز از میان پله گرد ... از این وسیله استفاده نمود. لوستر از متریال های مختلفی از قبیل شیشه، فلز، چوب و موارد مشابه دیگر یا به صورت ترکیبی از این متریال‌ها ساخته می شود. همانطور که قبلا بیان کردیم لوستر شامل مدل های مختلفی مانند مدل های شاخه ای، لوسترهای خطی مدرن، سقفی ها و مدل های دیگر می باشند. لوستر خطی مدرن، مستطیل شکل بوده و معمولا به صورت خطی صاف طراحی می شو این سبک طراحی موجب می گردد این نوع لوستر در مقایسه با مدل‌های دیگر بسیار منعطف بوده و به راحتی با فضا منطبق شود. نوع خطی این محصول را در هر فضایی می توان نصب کرد و برای نصب آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد به طور مثال از لوستر های خطی می توان در بالکن ها، سرویس های بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه و فضاهای دیگر نیز استفاده کرد. لوسترهای خطی از لحاظ ظاهری ساده و شیک بوده و در صورت نصب در هر فضایی جلوه ای خاص به آن می دهند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 42 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

از گذشته تا به امروز آینه در دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارد. آینه کاری از تزییناتی است که در گذشته در خانه ها و کاخ های ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است.

در عمارت ها و ساختمان های قدیمی که یادگار معماری آن دوره است، آینه کاری یکی از المان های اصلی و اعیانی به حساب می آمده است. طوری که اگر سری به خانه باغ ها و موزه های به جای مانده از روزگاران قدیم بزنید، خواهید دید که بخش اعظمی از دکوراسیون داخلی این خانه ها به آینه مزین شده است. امروزه اما آینه کاری به سبک و سیاق گذشته و با آن همه ظرافت کاربرد چندانی ندارد. یعنی وقتی می خواهیم از آینه برای دکوراسیون منزل استفاده کنیم منظورمان آینه کاری های قدیمی نیست. ولی پر واضح است آینه هنوز هم یکی از اشیایی است که می تواند در تغییر رنگ و لعاب خانه تاثیر چشمگیری داشته باشد. البته به شرطی که استفاده از آن طبق قاعده و اصول باشد. این که از چه تعداد آینه در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم، آینه ها در چه طرح و شکل هندسی باشند و کوچکی و بزرگی آن ها همه از مواردی است که باید هنگام طراحی منزل با آینه در نظر بگیریم. قرار دادن یک یا دو آینه در منزل برای همه ما امری طبیعی است. تقریبا در همه خانه ها این وسیله برای تماشا کردن خودمان وجود دارد. اما زمانی که می خواهیم از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده کنیم دیگر منظورمان قرار دادن یک آینه قدی جلوی درب ورودی خانه یا آینه ی میز توالت اتاق خواب نیست. در ادامه این مقاله به کاربرد آینه درکوراسیون داخلی و چیدمان های قدیمی و نوستالژی ایرانی می پردازیم.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 35 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. کاغذ دیواری‌ها با ابعاد و طرح‌های متنوع سلیقه همه را پوشش می‌دهد و یک روش سریع برای پوشاندن دیوار خانه است. پوشش‌های دیواری که به عنوان کاغذ دیواری انتخاب می‌شوند جنس و طرح‌های متنوعی دارند، برخی از آن‌ها قابل شست‌وشو هستند و برخی دیگر نیز این قابلیت را دارند که دوباره روی آن‌ها دیوار رنگ شود. انتخاب کاغذ دیواری می‌تواند بر دکوراسیون محیط تاثیر بسیاری بگذارد.

رنگ و طرح کاغذ دیواری می‌تواند فضای اتاق را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر، گرم‌تر یا روشن‌تر جلوه دهد. کاغذ دیواری‌ها علاوه بر طرح‌های ساده و تک رنگ با طرح‌های متنوعی شامل پترن‌های تکراری یا تصاویر مختلف ارائه می‌شوند. انتخاب هر نوع از این‌ها می‌تواند بر تصمیمات و خرید‌های بعدی شما برای کامل کردن دکوراسیون داخلی فضا تاثیر بگذارد.

برای دیوارهای قدیمی که پیش از رنگ نیاز به تعمیرات اساسی دارند، انتخاب کاغذ دیواری به عنوان پوشش دیوار، انتخابی مناسب است. زیرا از صرف وقت و هزینه اضافی برای تعمیر دیوار چشم‌پوشی می‌شود و به آسانی نصب و اجرا می‌شود. اکثر شرکت‌هایی که به فروش انواع کاغذ دیواری مشغول هستند، سرویس نصب و اجرا را به عنوان بخشی از خدمات ارائه می‌کنند. اما چسباندن کاغذ دیواری کار دشواری نیست و تنها نیاز به تجربه کافی دارد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 66 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

فنگ شویی (Feng Shui) اشکال مختلفی دارد و بسیاری از سنت های آن در طول سالیان رشد کرده است. در اصل، اصول فنگ شویی بر عقل سلیم مبتنی است و شما با خواندن این مقاله به این نکته خواهید رسید و بیش از پیش با مفاهیم آن آشنا می شوید. این مقاله به عنوان آمورشی بر مبنای اصول فنگ شویی خواهد بود که به شما کمک خواهد کرد تا موقعیت های زندگی تان را بهبود ببخشید.

در زندگی شلوغ روزمره، اغلب این نکته را که ما فرزندان طبیعت هستیم و رابطه‌مان با دنیا به‌عنوان یک کل، بستگی به معنویات درونی‌مان دارد، فراموش می‌کنیم. این حقیقت پایه‌ای، جزء تشکیل‌دهنده هنر چینی فنگ شویی است. زیرا اگرچه به نظر واضح می‌رسد، اما انسان‌ها می‌توانند عمیقاً از سوی محیط اطرافشان تحت تأثیر قرار بگیرند، چه مثبت و چه منفی. فنگ شویی کمک می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب درون محیط شخصیتان خلق شود.

فنگ شویی به معنای باد و آب است؛ و یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست لوازم و اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طورکلی انرژی مثبت به نام چی داشته باشد. هدف فنگ شویی درمجموع خلق حس هماهنگی در خانه فرد و درنتیجه زندگی اوست.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 39 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

از گذشته‌های دور تاکنون ایران با نام فرش‌های پر نقش و نگار و رنگین خود در دنیا شناخته می‌شود و به جرأت می‌توان گفت کمتر کسی در دنیا آوازه فرش ایرانی را نشنیده است. حتی قدیمی‌ترین قالی جهان را که در گور یکی از فرمانروایان سکایی (از مردمان کوچ‌نشین ایرانی‌تبار) در محدوده کشور روسیه پیدا شده است به ایرانی‌ها نسبت می‌دهند.

همین شواهد نشانگر آن است که از دیرباز فرش در چیدمان خانه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و جزء جدایی‌ناپذیر دکوراسیون خانه‌های ایرانی محسوب می‌شود و تار و پود آن با زندگی ایرانی عجین شده است.

شاید برخی بر این باور باشند که فرش در دکوراسیون مدرن جایگاه چندانی ندارد اما اقبال مردم برای خرید فرش خلاف این مسئله را ثابت می‌کند؛ از طرفی با نگاهی دقیق‌تر به این موضوع به جلوه گری خاص این جادوی ایرانی در دکوراسیون پی خواهیم برد؛ اما پیش از آن که به این مسئله بپردازیم باید با فرش و طرح‌های آن بیشتر آشنا شویم.

فرش چیست

کلمه فرش در واقع واژه‌ای عربی است به معنای زمین و در زبان فارسی بیشتر معنای زیرانداز و کف‌پوش را انتقال می‌دهد از این رو قالی، قالیچه، گلیم، جاجیم، زیلو، پلاس و … هرکدام به نوعی فرش محسوب می‌شوند، اما در این میان چیزی که ما با عنوان فرش ایرانی از آن یاد می‌کنیم در واقع همان قالی است.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 55 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

طرح های آشپزخانه در سال ۲۰۱۹ شامل نمونه هایی است که انتظار می رود طراحان دکوراسیون در سال جدید میلادی از آن استفاده کنند. طبیعتا طرح های آشپزخانه در سال ۲۰۱۹ سرشار از ایده های مدرن بوده و می تواند الگوی خوبی برای دکوراتورها و صاحبان خانه باشد. در این مقاله به معرفی و بررسی چند نمونه از بهترین طرح های آشپزخانه در سال ۲۰۱۹ پرداخته ایم. از شما بازدیدکننده عزیز وبسایت شرکت معماری آریان شما دعوت می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید و اگر نظر، پیشنهاد و یا انتقادی نسبت به این مقاله داشته، از طریق فرم نظرات به اطلاع ما برسانید.

فضای ذخیره سازی هوشمند در آشپزخانه

از جمله مواردی که با گذشت سالیان به آن توجه زیادی شده است، پنهان کردن فضاهای ذخیره سازی و هوشمند کردن آن هاست. در این نمونه نیز کابینت های چوبی سرتاسر دکوراسیون آشپزخانه را پوشش داده و باعث ایجاد فضاهای بی نظیر جهت نگهداری و ذخیره سازی وسایل داخل آشپزخانه شده است.

توجه به لوازم جانبی در آشپزخانه

ریزه کاری ها در هر آشپزخانه ای، شاید خیلی به چشم نیاید اما به دکوراسیون آشپزخانه شما عمق می بخشد. استفاده از فلزات مقاوم و کاربردی برای شیر آلات، یکی از ایده هایی است که طرح های آشپزخانه ۲۰۱۹ حتما مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شما هم می توانید از این ایده به نحو احسن استفاده کرده و بهترین لوازم جانبی را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 46 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

یکی از بهترین منابع برای ایده گرفتن ترکیب رنگها با هارمونی وهماهنگی در کنار یکدیگر، الهام گرفتن از طبیعت است. در این مقاله به سراغ رنگ‌های بهاری رفته‌ایم.

در آستانۀ بهار، بهترین راه تکاندن و زدودن گرد و غبار، خستگی و رخوت زمستان از خانه‌ و تن و جان خود و اعضای خانواده‌تان، افزودن رنگ‌ها و طرح‌های بهاری به دکوراسیون منزل‌ است. برای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری پیش از دست زدن به هر کاری، پالت رنگی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. البته خوشبختانه دربارۀ رنگ‌های بهاری این کار چندان سخت نیست؛ مادر طبیعت با آراستگی تمام الگوها را در اختیارمان قرار داده است. رنگ‌های بهاری معمولا با هر نوع ترکیبی به راحتی جفت و جور می‌شوند و هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند برای طراحی داخلی فضای منزل خود طرحی با استفاده از این رنگ‌ها خلق کند و ‌فضای دلپذیر موردعلاقه‌اش را ایجاد کند.

چند نکته دربارۀ طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری

برای اتاق نشیمن بهتر است از طیف‌ رنگ‌های خنثی استفاده کنید ، اما برای رنگ و جلا بخشیدن به اتاق نشیمن‌تان، ترکیبی از سبزهای بهاری و سفید را به این مجموعه رنگ‌های خنثی بیافزایید تا تضادی لطیف و زیبا ایجاد شود. 

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 44 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

طراحی داخلی (Interior design) ، هنر یا پروسه طراحی فضاهای داخلی است که اغلب فضاهای بیرونی یک اتاق یا ساختمان را نیز شامل می‌شود و طراح داخلی، شخصی است که چنین پروژه‌هایی را مدیریت و رهبری می‌کند. طراحی داخلی یک حرفه چند بعدی است که شامل توسعه مفهومی، ارتباط با سرمایه‌گذاران پروژه و مدیریت و اجرای طرح است. طراحی داخلی، فرآیند شکل‌دهی به فضاهای داخلی است که از طریق دست‌کاری حجم فضایی و اصلاح سطوح صورت می‌گیرد.

تاریخچه طراحی داخلی و اصطلاحات رایج

در گذشته، فضاهای داخلی به‌طور غریزی، بخشی از پروسه ساختمان‌سازی محسوب می‌شدند. حرفه طراحی داخلی، نتیجه توسعه جامعه ومعماری پیچیده‌ای است که ناشی از توسعه فرآیندهای صنعتی می‌باشد. توجه به کاربرد مؤثر فضا، رفاه کاربر و طرح کارا، به پیشرفت حرفه طراحی داخلی کمک کرده است. حرفه طراحی داخلی با دکوراتور داخلی فرق می‌کند؛ این اصطلاح در آمریکا رایج است. حرفه طراحی داخلی، در انگلیس هنوز کاملاً تعریف نشده است و نمی‌توان از آن به عنوان یک شغل رسمی یاد کرد.

در هند باستان، معمارها مانند طراح داخلی کار می‌کردند. این موضوع را می‌توان از ارجاعات کتاب اسطوره‌ای Vishwakarma دریافت؛ معماری، یکی از خدایان داستان‌های اسطوره‌ای هندی است. علاوه بر این، مجسمه‌ها به شرح متون تاریخی و حوادث قرن هفدهم هند می‌پردازند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 47 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

شروع پدیده‌ای با نام آکواریوم خانگی را می‌توان به 4 قرن پیش و کشور انگلستان نسبت داد. در قرن 17 میلادی روزنامه‌نگاری انگلیسی به نام ساموئل پپیس، تعدادی ماهی کمیاب را در مخزنی شیشه‌ای پر از آب نگهداری می‌کرد و گاهی آن‌ها را به نمایش عموم می‌گذاشت. این کار برای مردم هیجان و لذتی وصف‌ناپذیر داشت و به چشم سرگرمی به آن مخزن شیشه‌ای نگاه می‌کردند. پیش از آن نیز سومری‌ها قبل از آنکه ماهی‌ها را به مصرف غذایی برسانند در حوضچه‌هایی نگهداری می‌کردند، کاری که بین دیگر تمدن‌های بزرگ مانند مصری‌ها نیز رواج داشت.

آکواریوم یک محیط مصنوعی و عمومی پر شده با آب است که در آن تعداد زیادی از موجودات آبزی نگهداری می‌شوند. آکواریوم‌ها به طور معمول برای ایجاد شبیه‌سازی دنیای زیر آب و فضایی زیبا در خانه یا محل کار خریداری یا ساخته می‌شوند.

به دلیل همین جذابیت منحصر به فرد، بسیاری از افراد به دنبال خرید آکواریوم خانگی می‌روند تا بتوانند در محیط زندگی خود از گیاهان و ماهی‌های آکواریومی لذت ببرند. همچنین در بعضی از شهرها یا مراکز تفریحی به صورت عمومی و نمایشگاهی آکواریوم‌های بزرگ و دیدنی‌ای قرار دارند که به عنوان یک جاذبه‌ی دیدنی از نظر زیبایی یا وجود گونه‌های نادر باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 54 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

قبل از اینکه بخواهید دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد خود را چیدمان کنید باید با خودتان سبک و سنگین کرده و بدانید که دقیقا به دنبال چه چیزهایی هستید!

برای مادر و پدر هایی که در انتظار فرزند هستند، یکی از دلنشین ترین مبحث ها دکوراسیون اتاق نوزاد می باشد. در ایران طبق سنت و رسوم ایرانی، خانواده سیسمونی تهیه می کنند و اتاق نوزاد از چند ماه قبل از تولد آماده می شود. لذا در این مقاله ساختمون به سراغ دکوراسیون اتاق نوزاد رفته ایم. برای آماده کردن اتاق نوزاد، بهتر است اول تم و رنگ مورد نظر را انتخاب کنیم تا خرید وسائل راحت تر و سریع تر انجام شود. در هنگام طراحی و آماده کردن اتاق نوزاد باید به لوازم و ضرورت های اولیه نوزاد توجه کرد و بر مبنای این نیازها شروع به آماده کردن اتاق نمود. از جمله وسایل اولیه می توان به جای خواب نوزاد، محل تعویض و کمد لباس ها اشاره کرد . بدین ترتیب یک فضای پر از آرامش و هماهنگی که نیاز سال های اولیه او را رفع کند و برای رشد و پروش مناسب باشد، تهیه می شود.

آماده کردن اتاق نوزاد

در هنگام خرید وسایل برای نوزاد، این نکته را باید در نظر گرفت که نوزاد بسیار زود رشد می کند و بعد از چند وقت لوازم آنها دیگر قابل استفاده نمی باشد. اما می توان لوازمی را تهیه کرد که چند سال برای کودک استفاده شود . مثل تخت خواب هایی که به طول آنها اضافه می شود و حفاظ ها برداشته می شوند یا میز تعویض نوزاد بعد ها به عنوان کمد لباس استفاده شود. رنگ اتاق نوزاد تاثیر بسیاری بر روی حس و حال اتاق خواهد داشت.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 41 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

تا به حال اسم سقف کشسان به گوشتان خورده؟ یا می دانید برای چه کاری مناسب هستند؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا با این سقف ها آشنا شوید.

خیلی ها فکر می‌کنند برای تغییر دکوراسیون فضاهای داخلی، فقط می توان لوازم منزل یا محل کار را تعویض کرد یا طرح و نقش دیوارها را تغییر داد و از قابلیت سقف برای ایجاد نمایی بهتر غافل هستند. اما برای تغییر نمای سقف نیز گزینه های متنوعی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها برای دکوراسیون داخلی، سقف‌ کشسان هستند.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان نوعی سقف کاذب است که بصورت معلق به سقف اصلی نصب می‌شود. این نوع سقف اولین بار توسط شرکت باریسول تولید و در جهان عرضه گردید. به همین دلیل برخی ممکن است این نوع سقف‌ها را به نام سقف باریسول نیز بشناسند.

سقف کشسان یکی از اجزای دکوراسیون داخلی است که برای پوشش داخلی سقف به کار می‌رود. این سقف ها از دو جزء اصلی تشکیل شده‌اند: یک قاب ریلی که دور سقف قرار می گیرد و یک پارچه سبک میانی که کشیده شده و به قاب متصل می‌شود. همانطور که از اسمشان مشخص است، این سقف ها از خاصیت ارتجاعی خوبی برخوردارند و به راحتی پاره نمی شوند. از سیستم‌های کشسان علاوه بر سقف‌ها، برای پوشش دیوارها، پنل‌های خورشیدی شناور، نمایشگاه‌ها یا ساخت اشکال سه بعدی نیز استفاده می شود. همچنین سقف‌ کشسان را می‌توان با انواع چراغ‌ها، پنجره‌های مشبک و ... مورد استفاده قرار داد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 48 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

همۀ افراد تمایل دارند خانۀ خود را بر اساس اصول زیبایی‌شناسی طراحی و دکور کنند. اما این طراحی باید با سلیقه آن‌ها یکی باشد و نیازهایشان را در فضای خانه برآورده کند. روانشناس‌ها میتوانند از روی سبک طراحی هر خانه به خصوصیات فردی صاحب آن پی ببرند. روانشناسی خانه نشان می‌دهد محیطی که در آن زندگی می‌کنید، حرف‌هایی برای گفتن درباره شخصیت شما دارد.

رابطۀ میان خانه و شخصیت شما امری است که از روی محیط زندگی شما قابل تشخیص است. بر اساس روانشناسی خانه، هر سبکی که در خانۀ خود استفاده می‌کنید، تابلویی که به دیوار آویخته‌اید، رنگ ظروف، مبلمان و دکوراسیون منزل شما، از شخصیت فردی و علاقمندی‌های شما دور نیست و می‌تواند نشانی از احساسات درونی شما باشد.

این امر به طراحان داخلی و دکوراسیون کمک می‌کند تا بیشتر با روحیه شما آشنا شوند و طراحی خود را بر اساس نیازهای درونی شما ارائه دهند. در این مقاله به ترکیب دکوراسیون هر خانه می‌پردازیم و اینکه روانشناسی خانه معتقد است استفاده از آن ترکیب در دکور منزل، چه نکته‌هایی دربارۀ شخصیت درونی افراد می‌گوید.

تعداد صندلی‌ها و شخصیت اجتماعی

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 46 سه شنبه 25 دی 1397 نظرات (0)

رستوران زیبای NOOR

رستوران Noor در کردوبای اسپانیا قرار دارد. Noor، یک غذاخوری عادی نیست؛ یک پروژه فرهنگی است که تجربه‌ای خاص در رابطه با هنر آشپزی به مهمان‌هایش هدیه می‌دهد. هدف پروژه، بازآفرینی محله قدیمی Azahara بود؛ محله‌ای که ده قرن قدمت دارد. معماران GG، طراحی رستوران را بر عهده داشتند. آن‌ها، ساختمانی طراحی کردند که با نگاهی نو، روی میراث عربی تمرکز کرده است. به همین دلیل، اشکال هندسی برجسته‌ای طراحی کردند که تداعی‌گر طرح‌های سنتی هستند.

کنتراست بین فضاهای داخلی و خارجی ناشی از کاربرد سبک‌های معماری و فرهنگی متعدد است. نمای بیرونی و ساده ساختمان از فرهنگ مسلمانان الهام گرفته شده است. این نمای ساده با فضای مزین و غنی داخل، کنتراستی زیبا خلق کرده است. این نمای عاری از تجمل و متمایز از فضاهای داخلی، با استفاده از سرامیک‌هایی روکش شده که طرح‌های هندسی تیزی دارند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 37 دوشنبه 24 دی 1397 نظرات (0)

آشپزخانه یکی از قسمت‌های پرتردد هر خانه‌ای به شمار می‌رود و خانم‌ها بیشترین حضور را در آنجا دارند. داخل آشپزخانه وسایل کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که بسته به متراژ، میزان فضای کاربردی و سبک دکوراسیون مورد نظر شما، چیدمان آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم راهنمای کاملی برای چیدمان استاندارد آشپزخانه را به شما ارائه کرده و ایده‌های جذابی را برای چیدمان آشپزخانه به‌ویژه آشپزخانه‌های کوچک بررسی کنیم.

مثلث طلایی در چیدمان استاندارد آشپزخانه

یکی از گزینه‌های مهم برای چیدمان استاندارد آشپزخانه توجه ویژه به مثلثی موسوم به مثلث طلایی است که اهمیت زیادی دارد. این مثلث در واقع بین یخچال فریزر، سینک آشپزخانه و اجاق گاز به دست می‌آید؛ به این صورت که در هر گوشه از مثلث طلایی یخچال، اجاق گاز و سینک قرار می‌گیرد.

البته چیدمان در این بخش نیز استانداردهای خودش را دارد. به عنوان مثال بهترین محل قرارگیری یخچال فریزر نزدیک به ورودی آشپزخانه است و محل قرارگیری اجاق گاز باید در فضای آشپزی و نزدیک محل غذاخوری باشد. در نهایت با قرارگیری این دو وسیله در محل خود می‌توان مکان سینک را نیز در ضلع سوم این مثلث و در فضای کاربردی میان یخچال و اجاق گاز تعیین کرد.

البته ناگفته نماند در آشپزخانه‌های امروزی به ویژه آشپزخانه های کوچک شاید رعایت اصل مثلث طلایی خیلی هم ساده و باب میل ما نباشد. اما باید توجه داشته باشیم که به عنوان مثال یخچال فریزر نباید در نزدیکی اجاق گاز یا محل قرارگیری سینک باشد؛ چرا که رطوبت و گرما روی یخچال تاثیر منفی خواهد داشت. اما اگر واقعا چاره‌ای نبود در نظر داشته باشید که حداقل یک متر فاصله میان یخچال فریزر و اجاق گاز یا سینک را رعایت کنید.

موضوع مهم دیگر این است که باوجود رعایت فاصله‌ی 2 تا 2.5 متری میان یخچال فریزر، اجاق گاز و سینک، باید این نکته را در نظر داشت که اجاق گاز به هیچ عنوان نباید نزدیک پنجره باشد و برای خروج دود و بوی غذا باید از هود استفاده کرد.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 34 دوشنبه 24 دی 1397 نظرات (0)

امروزه مردم توجه بیشتری به طراحی داخلی نشان می‌دهند، بخصوص با وسواس خاصی به دیوارها، و طبعا، انتخاب دیوارپوش‌ ها فکر می‌کنند. مردم هنگام ساخت یا بازسازی منازل و دفاتر و حتی برای تغییر دکور و انتخاب دکور جدید، دائم به دنبال ایده‌های جدیدتر و مدرن‌تر هستند، تا اینگونه، رنگ و جلای ویژه‌ای به اطرافشان ببخشند. به تبع، دیوارپوش ها ابزاری کارآمد برای شخصیت دادن به خانه است. تنوع مدل، رنگ، جنس و بافت، دیوارپوش ها، آن‌ها را به ابزاری کارآمد برای دکوراسیون تبدیل کرده است.

دیوارپوش چیست؟

شاید کلمه «دیوارپوش» به گوش‌تان ناآشنا بیاید. اما در واقع، شما با آن‌ها غریبه نیستید، همان رنگ و کاغذ دیواری که همه‌ی ما می‌شناسیم جزو دیوارپوش‌ها به حساب می‌آیند. اما حتما از خودتان می‌پرسید پس چه نیازی به انتخاب کلمه جدید بود؟ دنیای مدرن، گسترش تکنولوژی و خلاقیت انسان امکانات بیشتری در اختیار ما گذاشته است. از جمله، مجموعه‌ ابزارهای طراحی، که بتوان آن‌ها را در زمره‌ی دیوارپوش‌ها قرار داد، به طرز اعجاب‌آوری گسترش پیدا کرده است.

حتما شما هم انواع و اقسام دیوارها را همه جا دیده‌اید. این روزها، دیوارها را می‌توان با هر ماده، هر بافت و هر طرحی، مطابق با سلیقه و هماهنگ با مبلمان و روح حاکم بر فضا، انتخاب کرد، دیگر تنوع رنگ که جای خود دارد.

در ادامه می توانید با انواع دیوارپوش‌های موجود در بازار آشنا شوید. اما حتی در این صنعت نیز شما می‌توانید بال‌های تخیل‌تان را فراتر از موارد ذکر شده پرواز دهید. لذا برای پیاده کردن ایده‌ هایتان حتما با طراحان معرفی شده در سایت ساختمون تماس بگیرید تا دقیقا همان فضایی را خلق کنید که آرزویش را دارید.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 45 دوشنبه 24 دی 1397 نظرات (0)

دکوراسیون داخلی به سبک هندی یکی از سبک‌های شاد طراحی داخلی است که مبنای آن استفاده از رنگ‌های گرم و شاد در کنار حداقل یک رنگ خنثی است.

به دلیل تنوع سلیقه ای افراد، عموما در طراحی داخلی از سبک های طراحی مختلفی استفاده می شود. یکی از سبک‌های شاد و رنگارنگ طراحی داخلی، سبک هندی است. این سبک به خاطر استفاده از رنگ های خیره کننده و زیبا دارای جذابیت منحصر به فرد خود است. همچنین المان هایی که در این سبک طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، نمایش دهنده فرهنگ های مختلف هند و تاریخ این کشور است.

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک هندی

همانطور که انتظار می‌رود، رنگ های گرم، شاد و تند رنگ هایی هستند که بیشتر در سبک هندی مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید در این سبک با قرار دادن طیف گسترده ای از رنگ ها در طراحی داخلی خود دکوراسیون فوق العاده جذابی خلق کنید. در انتخاب رنگ ها در سبک هندی، شجاعت داشته باشید و از رنگ هایی مثل قرمز، نارنجی، سبز و سایر رنگ های تند و گرم استفاده نمایید. با این حال بهتر است از یک رنگ خنثی در کنار سایر رنگ‌های شاد استفاده کنید زیرا در هنگام استفاده از رنگ های متنوع در کنار هم، باید در نظر داشته باشید که قرار دادن رنگ هایی با طیف مختلف و متضاد در کنار یکدیگر، ممکن است شلوغی و آشفتگی بصری به همراه داشته باشد و تاحدی از زیبایی طراحی شما بکاهد. به همین علت در انتخاب تعداد طیف رنگی برای دکوراسیون، دقت لازم را داشته باشید. در ادامه به معرفی جزئیات عناصر به کار رفته در دکوراسیون داخلی به سبک هندی می‌رویم.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 40 دوشنبه 24 دی 1397 نظرات (0)

بسیاری از افراد خوش‌ذوق علاقه دارند با ورود به هر فصلی، حال و هوای آن فصل را به منزل خود بیاورند. تغییر دکوراسیون کار آسانی نیست اما روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی دکوراسیون پاییزی را به منزل خود بیاورید و با به کارگیری خلاقیت و الهام گرفتن از نمادهای مختلفی که در فصل پاییز وجود دارد، جلوه‌ای پاییزی به خانه خود ببخشید. در ادامه ایده‌هایی ساده برای دکوراسیون پاییزی معرفی می‌کنیم.

رنگ‌های پاییزی

طیف رنگ‌های پاییزی بسیار گسترده است و به علت همین رنگ‌های زیبا و جذاب، پاییز را پادشاه فصل‌ها می‌نامند. برای این که خانه خود را با دکوراسیون پاییزی مزین کنید، می‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید و به بهترین صورت ممکن، پاییز را مهمان منزل خود کنید.

رنگ‌های پاییزی شامل موارد زیر می‌شوند:

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

لوتوس بازدید : 40 دوشنبه 24 دی 1397 نظرات (0)

با نورپردازی راه پله ها جلوه ای خاص و مدرن در دکوراسیون خود داشته باشید. نورپردازی علاوه بر زیباسازی پله ها به جهت یابی پله ها را در شب نیز کمک می کند.

نورپردازی در هر فضایی، یکی از کلیدی ترین و محوری ترین نقش ها را ایفا می کند. این عنصر حیاتی علاوه بر کاربردی که دارد، نمای محیط را بسیار متفاوت و منحصر به فرد می کند. یکی از فضاهایی که نورپردازی در آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، راه پله است. نورپردازی در راه پله ها باید بتواند به خوبی مسیر حرکتی را مشخص کند و علاوه بر این، تاثیر اولیه مطلوب را برای بیننده قبل از رسیدن به مقصد مورد نظر ایجاد کند. منابع نور به کار رفته برای نورپردازی راه پله ها می توانند، نمونه های نقطه ای توکار، دیوارکوب های کوچک، لوسترهای تک چراغه کوچک و حتی نورپردازی های رشته ای مخفی با لامپ های LED و توکار باشند. تنوع موارد و سبک های به کار رفته برای راه پله و راهروی راه پله به نسبت گذشته بسیار بالا است و می تواند برای هر دکوراسیون و ساختار راه پله ای به کار گرفته شود. معمولا امروزه برای نورپردازی راه پله ها از روشنایی خودکار استفاده می شود که علاوه بر کاربرد بیشتر، موجب صرفه جویی در مصرف برق نیز می شود.

دیوارهای راه پله

دیوارهای راه پله هایی با ابعاد بزرگ، می توانند محل مناسبی برای اجرای نورپردازی شما باشند. بهتر است اندازه اشکال نورپردازی و فرم آن متناسب با فضایی باشد که راه پله به خود اختصاص داده است و همچنین منابع نوری به کار رفته در داخل خود دیوار کار گذاشته شود و هم سطح با دیوار باشد. محل قرار گیری منابع نور بر روی دیوار می تواند بر روی هر بخشی از دیوار باشد و حتی می توانید این منابع را در نزدیکی خود راه پله اجرا کنید. در نهایت با این روش نورپردازی، نور موجود راه پله در شب دو چندان شده و نمایی منحصر به فرد ایجاد می کند.

...

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 293
  • باردید دیروز : 74
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 464
  • بازدید ماه : 881
  • بازدید سال : 3,035
  • بازدید کلی : 25,890